Šetrenie à la Slovensko

26. septembra 2014, Tamara Tainová, O čom premýšľam

Pred desiatimi dňami som dostala od Všeobecnej zdravotnej poisťovne list, že mám preplatok xx eur, ktorý mi bude vyplatený poštovou poukážkou. Poukážka tam, samozrejme, priložená nebola. No nič, veď príde.Čakala som na poukážku, miesto nej prišiel ďalší doporučený list v znení, že mám preplatok xx eur na zdravotnom poistení (suma bola o poznanie iná ako predchádzajúca) a že mi bude vyplatená poštovou poukážkou.

Ani druhýkrát tam žiadna poukážka nebola.

Teraz čakám na tretí doporučený (alebo obyčajný) list, ktorý mi doručí poštovú poukážku. Poviete si, no a?

Lenže ja som si položila otázku: Ak poisťovňa takto obopisuje len 1 %, a to som možno ten počet poistencov s preplatkami, či nedoplatkami hrubo skreslila – musí to pre ňu znamenať výdavok desaťtisíce eur. Pokiaľ viem, VŠZP má viac ako 3,4 milióna poistencov, jedno percento z toho je 34 000 poistencov.

Jedna doporučená zásielka stojí 1,4 eura…