Založ si blog

Ja chcem slovenské!

Samoška v blízkosti nášho domu. Prepletám sa medzi regálmi, predo mnou kráča staršia žena zrejme s vnučkou. Dieťa môže mať päť-šesť rokov.

Žena sa pristaví pri pulte s párkami a obráti sa na vnučku:

„Barborka, urobím ti na obed párky so zemiakovou omáčkou?“ Vezme do ruky balíček so štyrmi zabalenými párkami a zamáva smerom k dieťaťu.

Dieťa sa na ňu zadíva a hlasno povie: „Babi, ale ja chcem slovenské!“

Žena pozorne prezrie balíček a potom ho odloží späť.

Tá detská požiadavka ma tak zaujme, že sa nezdržím a prihovorím sa: „Tá vaša vnučka tým naozaj myslela slovenský výrobok? Alebo má rada len jeden druh párkov?“

Pani sa usmeje a prisvedčí: „Naozaj tým myslela slovenský výrobok. Syn ju to učí…“

Priznám sa, zostala som tam stáť celkom očarená. Viem, že sa o tom stále rozpráva a že by sme to mali robiť všetci, ale ruku na srdce, kto z nás ešte stále dáva prednosť cene?  Obdivujeme napríklad Nórov, ktorí to robia celé desaťročia a absolútne dôsledne a nekompromisne podporujú svoju ekonomiku.

Pretože je to presne o tom. Vážiť si svoje výrobky a dať zarobiť vlastným ľuďom.

 

 

 

 

 

 

Čo teraz, pán Cameron?

25.06.2016

Nemám rada politiku. Pokojne by som prežila bez všetkých špinavých hier, večných šarvátok, ale aj nebezpečných megalomanských rozhodnutí. Lenže to nejde. Nikto nie je ostrovom samým pre seba, akokoľvek by si to občas prial. A tak sledujem dianie vo svete, pretože sa týka aj mňa. Ani nie z pohľadu veľkých finančných skupín a rôznych lobby, tam sú tie záujmy a [...]

Každá krajina má v srdci mokvajúcu ranu

16.05.2016

Doznievajú vo mne zvuky najväčšej speváckej súťaže Eurovision Song Contest, ktorá sa tento rok uskutočnila v Štokholme. Mám rada spevácke súťaže a preto som sa na live prenosy naozaj tešila. Rovnako aj moja sestra. Po vyhlásení výsledkov mi o pol druhej v noci zapípala jej esemeska. UZ NIKDY NEBUDEM POZERAT TU SUTAZ.

Dvojnásobný víťaz

01.03.2016

Viem, že Leonardo DiCaprio si možno zaslúžil Oscara už skôr a za iné svoje filmy. A tiež si viem predstaviť, že herci, ktorí boli spolu s ním nominovaní, sa tento rok môžu cítiť trochu dotknutí. Pretože všetci boli skvelí. No Oscar za hlavnú mužskú úlohu je len jeden a tentoraz ho dostal Leo. U mňa je však Leonardo DiCaprio dvojnásobný víťaz. V mojich očiach [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Tamara Tainová

Najväčším triumfom spisovateľov je, keď primäjú myslieť tých, ktorí sú toho schopní. (Eugène Delacroix)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 250976x
Priemerná čítanosť článkov: 4735x

Autor blogu