Založ si blog

Na to, aby sme boli zdraví, potrebujeme peniaze

„Všetko dobré v Novom roku, najmä zdravie, šťastie a peniaze,“ zaželala mi milá pani, s ktorou sa občas stretávam v parku. „No, ja by som si želala asi len to zdravie,“ vzdychla som si, pretože som nedávno prekonala veľmi ťažkú operáciu a nie a nie sa dostať z pooperačných ťažkostí.

„Iste,“ prisvedčila milá pani, „ale na to, aby sme boli zdraví, potrebujeme peniaze.“

Nedokázala som jej oponovať, pretože som práve išla z lekárne, kde som nechala 13 eur za desať čípkov a jednu 30 gramovú masť. Nemám vo zvyku prepočítavať eurá na koruny, ale tam som to spravila. Skoro štyri stovky za dva lieky, ktoré mi vydržia možno týždeň. Dva lieky z mnohých, ktoré teraz potrebujem. Keby mi niekto nazrel do spálne, asi by odpadol. Kvapky, masti, vitamíny, probiotiká, analgetiká, čaje… Žiadny z tých liekov nehradí poisťovňa. Kupujem si ich sama. Aby som dokázala existovať. Aby som sa doliečila.

A okrem toho zdravé potraviny – ovocie, zelenina, celozrnné pečivo, olivový olej, ryby, čaje…- však to poznáte. Nielen preto, že sa to valí na nás z každého média, ale preto, že som o tom presvedčená. Propagátori zdravej výživy by boli na mňa hrdí, napadlo mi však aj to, že v svojich reláciách nikdy nehovoria, odkiaľ má na to priemerný človek vziať. Stále častejšie myslím na ľudí s malými príjmami, ktorí si namiesto kvalitného oleja kupujú treťotriedne sračky, namiesto čerstvého ovocia zlacnené polozhnité plody, namiesto chudého mäsa mastné flaksne. Chodím po obchodoch, košík mávam na pohľad úplne jednotvárny – ovocie, ovocie a ešte raz ovocie. Alebo mrkva, šalát, cvikla, avokádo, špenát, tekvica a sladké zemiaky. Z účtu mi odchádzajú veľké sumy. Pretože zdravie čosi stojí. Rozmýšľam, či som kupovala predtým menej zeleniny a ovocia. Asi nie. No nikdy som si nemusela kupovať lieky.

Takže, asi tá milá pani mala pravdu.

Na to, aby sme boli zdraví, potrebujeme peniaze. Veľa peňazí.   

Čo teraz, pán Cameron?

25.06.2016

Nemám rada politiku. Pokojne by som prežila bez všetkých špinavých hier, večných šarvátok, ale aj nebezpečných megalomanských rozhodnutí. Lenže to nejde. Nikto nie je ostrovom samým pre seba, akokoľvek by si to občas prial. A tak sledujem dianie vo svete, pretože sa týka aj mňa. Ani nie z pohľadu veľkých finančných skupín a rôznych lobby, tam sú tie záujmy a [...]

Každá krajina má v srdci mokvajúcu ranu

16.05.2016

Doznievajú vo mne zvuky najväčšej speváckej súťaže Eurovision Song Contest, ktorá sa tento rok uskutočnila v Štokholme. Mám rada spevácke súťaže a preto som sa na live prenosy naozaj tešila. Rovnako aj moja sestra. Po vyhlásení výsledkov mi o pol druhej v noci zapípala jej esemeska. UZ NIKDY NEBUDEM POZERAT TU SUTAZ.

Dvojnásobný víťaz

01.03.2016

Viem, že Leonardo DiCaprio si možno zaslúžil Oscara už skôr a za iné svoje filmy. A tiež si viem predstaviť, že herci, ktorí boli spolu s ním nominovaní, sa tento rok môžu cítiť trochu dotknutí. Pretože všetci boli skvelí. No Oscar za hlavnú mužskú úlohu je len jeden a tentoraz ho dostal Leo. U mňa je však Leonardo DiCaprio dvojnásobný víťaz. V mojich očiach [...]

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Kotlár

Kotlár identifikoval zásahy do ľudských práv a slobôd počas pandémie covidu

28.03.2024 19:02

„Odbornej konferencie“ sa zúčastnila aj ministerka kultúry Šimkovičová.

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

Tamara Tainová

Najväčším triumfom spisovateľov je, keď primäjú myslieť tých, ktorí sú toho schopní. (Eugène Delacroix)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 250614x
Priemerná čítanosť článkov: 4729x

Autor blogu