Založ si blog

Predavačka

Stála predo mnou, ruky sa jej trošku triasli, nohy tiež neposlúchali. Barle mala opreté o pult a pomalými pohybmi vyťahovala z peňaženky drobné za niekoľko dekagramov mäkkej salámy a dva páry párkov. Predavačka za pultom od nervozity skoro skákala.

Keď sa nám pohľady stretli, otrávene sa na mňa pozrela a prevrátila oči. Dalo sa v nich úplne jasne čítať, ako jej tá drobná stará pani predo mnou ide na nervy. A tiež, že hľadá súhlas v mojich očiach. Zbytočne. Nedokázala som nájsť pochopenie pre jej nervozitu. V obchode nebol skoro nikto, za roztrasenou babičkou som stála len ja. Nesúrila som ju, nepodupkávala nohou. Trpezlivo som čakala, kým nájde peniaze. Po chvíli sa jej to podarilo. Predavačka namosúrene vytiahla zopár drobných a s nemiznúcim výrazom nevôle ich položila na sklenenú misku.

„Ďakujem,“ poďakovala sa stará pani a pomaly-pomaličky sa naťahovala k dvom papierovým balíčkom. Položila ich do malej tašky, uchopila barle do rúk a pomaly sa odbatkala k východu.

Priznám sa, pri pohľade na ňu mi stiahlo hrdlo. A pri pohľade na odutú tvár predavačky sa drali na pery prísne slová.

O tom, že jej správanie bolo hnusné.

Že takto sa nemá správať nielen ako predavačka, ale ani ako človek!

A tiež to, že aj ona raz bude stará…

Čo teraz, pán Cameron?

25.06.2016

Nemám rada politiku. Pokojne by som prežila bez všetkých špinavých hier, večných šarvátok, ale aj nebezpečných megalomanských rozhodnutí. Lenže to nejde. Nikto nie je ostrovom samým pre seba, akokoľvek by si to občas prial. A tak sledujem dianie vo svete, pretože sa týka aj mňa. Ani nie z pohľadu veľkých finančných skupín a rôznych lobby, tam sú tie záujmy a [...]

Každá krajina má v srdci mokvajúcu ranu

16.05.2016

Doznievajú vo mne zvuky najväčšej speváckej súťaže Eurovision Song Contest, ktorá sa tento rok uskutočnila v Štokholme. Mám rada spevácke súťaže a preto som sa na live prenosy naozaj tešila. Rovnako aj moja sestra. Po vyhlásení výsledkov mi o pol druhej v noci zapípala jej esemeska. UZ NIKDY NEBUDEM POZERAT TU SUTAZ.

Dvojnásobný víťaz

01.03.2016

Viem, že Leonardo DiCaprio si možno zaslúžil Oscara už skôr a za iné svoje filmy. A tiež si viem predstaviť, že herci, ktorí boli spolu s ním nominovaní, sa tento rok môžu cítiť trochu dotknutí. Pretože všetci boli skvelí. No Oscar za hlavnú mužskú úlohu je len jeden a tentoraz ho dostal Leo. U mňa je však Leonardo DiCaprio dvojnásobný víťaz. V mojich očiach [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Tamara Tainová

Najväčším triumfom spisovateľov je, keď primäjú myslieť tých, ktorí sú toho schopní. (Eugène Delacroix)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 250619x
Priemerná čítanosť článkov: 4729x

Autor blogu