Založ si blog

Nie, o buzerantoch nie!

Pred pár dňami ku mne dobehla suseda. Vraj, požičaj mi nejaké knihy. Dala som jej päť a medzi nimi aj svoju. Pozorne si prečítala upútavku na knihe a potom povedala: „Nie, o buzerantoch nie! Tá predstava sa mi hnusí.“

Zarazila som sa pri jej tvrdých slovách, aj keď by som ich mala chápať.

Ešte pred časom som bola taká istá aj ja. Striasalo ma pri predstave dvoch mužov v posteli. Pretože ruku na srdce, kedykoľvek sa povie homosexuál, človek si predstaví najmä sex. Neskôr som pochopila, aká je to blbosť. Sex nám predsa v živote zaberá pár minút denne. A niekomu ani tých pár minút. A potom som natrafila na film, ktorý ma dojal až do špiku kostí a otvoril mi oči. Uvedomila som si, že môj odpor pramenil najmä z nevedomosti a začala som si o homosexualite čítať. Počúvala som spovede ľudí, ktorých odvrhla vlastná zaslepená rodina. A začala som sa za svoje striasanie hanbiť.

Pochopila som, že celý život je o niečom inom. O človečenstve. A to nemá sexuálnu orientáciu. Je jedno, či je niekto homosexuál, bisexuál, či heterosexuál – dôležité je, aký je človek. A o tom je aj moja kniha.

Škoda, že si ju tá baba neprečítala, možno by trochu zmenila svoj postoj. Alebo by aspoň na sekundu zauvažovala, aké by to bolo, keby jej vlastné dieťa raz pred ňu predstúpilo a povedalo: „Je to inak, mami…. Je to inak, ako to chceš a cítiš ty. A ver mi, že ja som si to nevybral, ani o tom nerozhodol. Tak ma, prosím, skús pochopiť a milovať takého, aký som.“

 

Čo teraz, pán Cameron?

25.06.2016

Nemám rada politiku. Pokojne by som prežila bez všetkých špinavých hier, večných šarvátok, ale aj nebezpečných megalomanských rozhodnutí. Lenže to nejde. Nikto nie je ostrovom samým pre seba, akokoľvek by si to občas prial. A tak sledujem dianie vo svete, pretože sa týka aj mňa. Ani nie z pohľadu veľkých finančných skupín a rôznych lobby, tam sú tie záujmy a [...]

Každá krajina má v srdci mokvajúcu ranu

16.05.2016

Doznievajú vo mne zvuky najväčšej speváckej súťaže Eurovision Song Contest, ktorá sa tento rok uskutočnila v Štokholme. Mám rada spevácke súťaže a preto som sa na live prenosy naozaj tešila. Rovnako aj moja sestra. Po vyhlásení výsledkov mi o pol druhej v noci zapípala jej esemeska. UZ NIKDY NEBUDEM POZERAT TU SUTAZ.

Dvojnásobný víťaz

01.03.2016

Viem, že Leonardo DiCaprio si možno zaslúžil Oscara už skôr a za iné svoje filmy. A tiež si viem predstaviť, že herci, ktorí boli spolu s ním nominovaní, sa tento rok môžu cítiť trochu dotknutí. Pretože všetci boli skvelí. No Oscar za hlavnú mužskú úlohu je len jeden a tentoraz ho dostal Leo. U mňa je však Leonardo DiCaprio dvojnásobný víťaz. V mojich očiach [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

Tamara Tainová

Najväčším triumfom spisovateľov je, keď primäjú myslieť tých, ktorí sú toho schopní. (Eugène Delacroix)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 250935x
Priemerná čítanosť článkov: 4735x

Autor blogu